Women’s Month

Durant el mes passat, l’alumnat de segon i quart de secundària ha celebrat el Women’s Month.

Tot i que el Dia Internacional de la Dona se celebra el 8 de març, als països de parla anglesa se celebra tot el mes. És per això que durant tot el mes de mar, l’alumnat ha treballat en el projecte anomenat “Women who changed the world”.

L’alumnat es va dividir en petits grups i cada grup va escollir una dona que hagués sigut important a nivell històric, esportiu, acadèmic, científic, artístic o cultural, a més d’altres figures que han donat suport al moviment feminista i contra la violència de gènere.

Cada grup va investigar sobre la vida d’una dona, el treball que aquesta va fer i els seus assoliments, haguessin estat reconeguts o no. Creiem que aquesta tasca ha obert els ulls dels i les estudiants, mostrant les coses admirables que han aconseguit aquestes dones i que potser no són tan conegudes.

Ha servit també per conscienciar tothom dels drets civils, de la igualtat, del dret al vot, de la posició de la dona en la societat anys enrere i avui dia i del missatge més important: we have come a long way, but we still need to fight for a better world for everyone, (és a dir, hem avançat molt com a societat, però encara és necessari lluitar per un món millor per tothom), i la manera en què ho fem aquí, a l’escola Mare de Déu de Montserrat, és a través de l’educació.

A més d’aprofundir en la cultura i la història de la dona, l’alumnat va treballar la seva autonomia a l’hora d’informar-se i sintetitzar els continguts més rellevants utilitzant l’anglès. També van treballar les seves habilitats comunicatives en anglès i van aprendre sobre els personatges que presentaven els altres grups.

Va ser una experiència enriquidora en molts sentits i els pòsters que van crear es poden trobar als passadissos de secundària, contribuint així a fer visibles aquestes figures femenines que han canviat el món.