DEPARTAMENT D’ORIENTACI脫 PSICOPEDAG脪GICA

L’equip de professionals del DOIP estem formades en psicopedagogia i atenci贸 a la diversitat que treballem amb els infants i en coordinaci贸 amb l’equip docent i les fam铆lies per facilitar el benestar emocional, relacional i l’adequat seguiment dels aprenentatges de tot l’alumnat del centre.

Les principals funcions del DOIP en el centre s贸n:

• La detecci贸, valoraci贸 i proposta d’intervenci贸 en les dificultats d’aprenentatge o altes capacitats
  • La detecci贸, valoraci贸 i proposta d’intervenci贸 en la necessitat de suport per a la gesti贸 emocional i relacional de l’alumne/a
  • Suport en la crian莽a i pautes familiars i educatives
  • Coordinaci贸 amb professionals externs que intervenen amb l’infant o adolescent en l’脿mbit de la salut mental i la reeducaci贸 dels aprenentatges
  • Elaboraci贸 de material i mesures de suport per a l’alumnat que presenta NESE
  • Intervenci贸 directa de suport en els aprenentatges i en la gesti贸 emocional de l’alumnat que presenta NESE

Perfil orientaci贸 psicopedag貌gica

Laura Lebr贸n Ben铆tez
Licenciada en pedagogia
M脿ster en Psicopedagogia

Elisabet Preixats Ferrer
Llicenciada en psicologia
M脿ster en psicopedagogia
M脿ster de Secund脿ria en orientaci贸 educativa

Les psicopedagogues del centre som les encarregades d’atendre les demandes de valoraci贸 per part de les fam铆lies i en coordinaci贸 amb l’equip docent. Tamb茅 de fer una primera valoraci贸 del benestar emocional i relacional de l’infant o adolescent i una proposta d’intervenci贸. Ens podem coordinar amb els professionals externs que atenen a l’infant per tal d’intercanviar informaci贸 i per facilitar una coher猫ncia en les intervencions que s’estan portant a terme. Per 煤ltim, orientem a les fam铆lies que ho demanen sobre pautes educatives i acompanyament dels seus fills i filles en els diferents moments vitals que estiguin vivint.

Perfil SIEI

Maria Guamis Reyes
Graduada en Educaci贸 social

Nat脿lia Quesada Gim茅nez
Mestra d鈥檈ducaci贸 especial
Llicenciada en Psicopedagogia

Al SIEI (Suport Intensiu d鈥橢ducaci贸 Inclusiva) treballem amb alumnes amb necessitats educatives especials (NEE) amb dictamen SIEI. Partint de les caracter铆stiques i necessitats de cada alumne dissenyem aquelles eines i recursos que els permetin desenvolupar al m脿xim el seu potencial. Creiem en una escola inclusiva on a trav茅s de diferents estrat猫gies els alumnes puguin accedir als aprenentatges.

El SIEI ofereix tamb茅 un seguiment a les fam铆lies per tal d鈥檃nar tots junts en l鈥檈ducaci贸 dels seus fills i filles. Aix铆 mateix treballem de forma coordinada amb la resta del professorat del centre i donem suport al DOIP.

Perfil mestra d’educaci贸 especial

Anna Don茅s
Mestra de Prim脿ria
Psicopedagoga

Maite Garrido
Mestra de Prim脿ria
Llicenciada en Pedagogia Terap猫utica

脌ngels Villanueva
Mestra d’educaci贸 Infantil i Prim脿ria
Mestra d’Educaci贸 Especial
Logopeda

Les mestres d’Educaci贸 Especial treballem conjuntament i amb coordinaci贸 amb la tutora/tutor recolzant i ajudant a les nenes i nens que presenten dificultats en el seu proc茅s d’aprenentatge tenint molt en compte i respectant el seu estil d’aprenentatge. En alguns casos adaptem tasques i proves d’avaluaci贸 que faciliten el ritme dels infants.

D’altra banda, informem a les fam铆lies dels progressos i dificultats de l’alumne mitjan莽ant les reunions que la tutora o tutor porta a terme al llarg del curs.