California and Rubí Project: Saint George Theatre Play

Durant aquest mes d’abril l’alumnat de 6è de Primària ha continuat treballant conjuntament amb lescola de Palo Alto (Califòrnia).

Al coincidir amb la festivitat de Sant Jordi, s’ha volgut fer un intercanvi cultural que tractés sobre la llegenda i la tradició tan popular d’aquest dia.

L’alumnat de Rubí ha preparat una obra de teatre representant les gestes d’aquest cavaller que va salvar el poble del famèlic drac.

Per poder fer aquesta representació, prèviament s’han documentat de la història i les celebracions que es duen a terme aquest dia arreu del territori català. Després han preparat murals per ambientar la llegenda i finalment han dut a terme la representació, que ha estat el producte final del projecte per enviar a l’escola de Califòrnia.

Per altra banda, l’alumnat de Califòrnia ens ha apropat com celebren el dia del llibre a la seva escola, ja que també donen molta importància a fomentar el gust per la lectura igual que es fomenta en la nostra escola.

Per últim, després de fer l’intercanvi cultural, les dues escoles han reflexionat sobre les diferències i similituds que comparteixen per celebrar Sant Jordi i el dia del llibre. Aquesta reflexió ha estat molt enriquidora pel nostre alumnat, ja que s’han generat debats que ha fet que el nostre alumnat vulgui buscar més informació sobre les celebracions a Califòrnia.

Què ha comportat dur a terme aquest projecte pel nostre alumnat?

Amb aquest projecte, hem volgut fomentar diferents habilitats del nostre alumant. Per una banda, hem treballat l’autonomia, ja que han sigut elles i ells les/els que han buscat informació per aprofundir més en la llegenda de Sant Jordi per després explicar-la i sintetitzar-la. D’altra banda, hem treballat la creativitat, ja que hem construït l’obra de teatre sobre Sant Jordi conjuntament, promovent alhora el treball i la col·laboració en equip.

Per últim, aquest projecte ha contribuït en millor les habilitats comunicatives del nostre alumnat. A través del teatre, hem pogut practicar i millorar l’anglès oral d’una manera més divertida i original: hem posat en pràctica els aspectes gramaticals que hem estudiat durant aquest curs i hem treballat la pronunciació per perfeccionar-la.