Presentació dels tallers en anglès a la 13a jornada d’escola multilingüe

Els darrers anys, les escoles estan fent esforços notables per millorar l’educació multilingüe que ofereixen. Aquest treball sistemàtic i ben orientat donarà com a fruit, sens dubte, la superació definitiva d’un dèficit històric: la capacitat comunicativa dels joves del país en llengua estrangera. Des de la FECC han contribuït mitjançant un programa de formació que les escoles han sumat als mateixos esforços. Un dels elements d’aquest programa és la Jornada d’Escola Multilingüe.El programa segueix el principi que l’aprenentatge de les llengües s’ha de basar en l’ús freqüent en contextos diferents, tant els escolars -assegurant l’abordatge des de totes les àrees, la coherència metodològica i la programació conjunta, com en altres activitats, augmentant l’exposició a entorns de llengua estrangera mitjançant intercanvis, auxiliars de conversa, estades a l’estranger, etc.Des de l’escola Mare de Déu de Montserrat s’ha fet la presentació dels tallers en anglès que es fan a l’hora del menjador, explicant el projecte global i la realització d’un taller de pràctic amb alumnes de l’escola i participants de la jornada.Més de 150 alumnes entre P3 i ESO, van formar part de la representació del pessebre vivent a les instal·lacions de l’escola. Una vivència on hem viscut l’anunciació de l’àngel a la verge María, la visitació, la vida al poble amb diferents parades amb productes i material de l’època, l’anunciata dels àngels als pastors, parada del rei Herodes als soldats i el naixement. La coral de l’escola també participar en un dels passatges del pessebre vivent.Més de 600 persones van gaudir de la gran experiència del pessebre vivent, que de ben segur tindrà noves edicions.

La nostra filosofia, les coses s’aprenen fent-les, #somMontserrat