Projecte intercultural amb estudiants d’una escola de Minnesota

Aquest curs els alumnes de sisè primaria han desenvolupat un projecte intercultural amb estudiants d’una escola de Minnesota, USA.

El treball ha consistit a compartir tradicions i festivitats d’ambdós països, conversar i respondre preguntes i curiositats al respecte. Per això, l’alumnat ha fet un treball previ elaborant la informació que volien transmetre. En grups de 4 o 5 alumnes han preparat informació sobre la Castanyada, el Tió, Reis, Sant Jordi, Menjar típic, danses i els Castellers.

L’alumnat de Minnesota ha preparat Halloween, Thanksgiving, Christmas, New Year, Valentine’s Day i Easter.

Després s’han escrit per correu electrònic per presentar-se i concretar el dia de la trobada que farien telemàticament per poder-se veure cara a cara.

Finalment, han fet una videoconferència per conèixer-se i compartir la feina i parlar sobre les diferents celebracions i tradicions de cada país.

L’alumnat de l’escola de Montserrat s’han comunicat en anglès i el de Minnesota ho ha fet en espanyol, que és la llengua que estan aprenent.

Aquest projecte ha afavorit el treball col·laboratiu i la competència comunicativa fent que aprenguessin de forma cooperativa.

Tota la classe s’ha mostrat molt entusiasmada i el fet de poder interactuar a través de la pantalla ha estat molt emocionant i divertit. Han pogut comprovar que es poden comunicar i expressar en la llengua estrangera sense por a equivocar-se.

Ha estat una experiència molt enriquidora que ha despertat l’interès de l’alumnat per continuar aprenent i compartint experiències amb l’escola col·laboradora.

Ben segur que repetirem!