Nou vocabulari relacionat, Family members

Durant tres setmanes l’alumnat d’I5 ha treballat nou vocabulari relacionat amb la família. Les paraules que hem treballat han sigut: mum, dad, sister, brother, grandma and grandpa. Quan introduïm vocabulari nou és molt important oferir diferents contextos i situacions per emprar les noves paraules per a assegurar una bona comprensió, adquisició i ús d’aquestes.

A les classes d’anglès, quan tractem amb paraules noves, primer oferim situacions i exemples (input) que siguin familiars per ells i elles. D’aquesta manera, l’alumnat pot establir relacions amb l’L1 (primera llengua) i entendre millor les paraules.

Després, treballem el vocabulari en diferents tasques, des de més simple fins a més complexa, i així poden utilitzar i comprendre les paraules noves en diferents ocasions.

Metodologia per evitar associacions errònies per part de l’alumnat

Durant la primera classe, introduïm una part del nou vocabulari que anem completant durant les següents classes.

Utilitzem aquesta metodologia per evitar que l’alumnat faci associacions errònies amb les paraules o que es pugui sentir confós o aclaparat amb les paraules. Finalment, durant les tres setmanes que treballem el mateix vocabulari, comencem les classes fent un recull de les activitats anterior per tal de fer un warm-up activity i recordar-les alhora que introduïm conceptes nous.

Fomenta la participació de l’alumnat

Així és com ho vam fer per tractar els Family Members: primer de tot, per tal d’introduir el tema i les paraules amb familiaritat, els alumnes i les alumnes van veure uns capítols curts de la Peppa Pig on veien la família de la Pepa fent activitats junts.

Després, entre tots, vam parlar del vídeo i vam comentar els personatges que sortien. A més a més, l’alumnat es va mostrar molt participatiu explicant coses sobre les seves famílies. Després, vam fer un joc “Guess the picture” en el qual l’alumnat havien d’endevinar el membre de la família que sortia a la foto.

Després, vam fer “Family tree” com a treball manual per tal de treballar més aquestes paraules d’una manera més pràctica. Finalment, per acabar d’adquirir aquest vocabulari, l’alumnat va dibuixar amb unes pissarretes la seva família i va explicar davant de la classe qui hi havia al dibuix, per exemple: “This is me, my mum and my dad.

Va ser molt interessant escoltar-los!