Dia Internacional de la DONA 2023

Se celebra el 8 de març de cada any i es commemora mundialment per destacar la lluita per la igualtat de gènere i els drets de les dones.

Es va establir com a Dia Internacional de la Dona per primera vegada el 1910, durant una conferència a Copenhaguen en la qual es va demanar la celebració d’un dia internacional dedicat a la lluita pels drets de les dones i la seva participació igualitària en la societat.

Avui, 8 de març, Dia Internacional de la Dona, l’escola Mare de Déu de Montserrat ha inaugurat el nou PUNT LILA.

Amb l’objectiu de desfer-nos dels estereotips i desigualtats que separen entre homes i dones, hem decidit crear un espai on les nenes i els nens de l’escola puguin pensar per si mateixos de manera crítica, i sobretot puguin analitzar el funcionament actual de la societat qüestionant allò que s’ha anat normalitzant al llarg del temps.

Els infants més petits de l’escola, han escoltat el conte Rosa Caramel i han pogut gaudir de la representació d’aquest per part de l’alumnat de 5è. A més a més, han pogut divertir-se amb una festa lila ballant, jugant, pintant i rient.