California and Rubí Project

Aquest curs l’alumnat de sisè de primària ha iniciat un projecte d’intercanvi multicultural amb una escola de Palo Alto (Califòrnia).

L’objectiu d’aquest projecte és promoure i fomentar les diferències culturals entre els dos països relacionats amb Nadal i les seves tradicions. Així mateix, com millorar la competència comunicava en anglès, a través de diferents tasques que han dut a terme per fer el projecte. Concretament, el projecte ha consistit a buscar informació de les tradicions de Nadal de l’escola col·laboradora i fer-los preguntes al respecte en la llengua estrangera de l’escola. L’alumnat de l’escola Montserrat ha fet les preguntes i han rebut les respostes en anglès i l’alumnat de Palo Alto en espanyol.

Ha estat una experiència molt enriquidora i motivadora per l’alumnat. Per aquest motiu, estem desenvolupant nous projectes relacionats amb altres festivitats i interessos que les alumnes i els alumnes han manifestat.

Una vegada finalitzat el projecte, s’ha presentat a l’APAC (Associació de professors d’Anglès de Catalunya), per tal de fer arribar la nostra experiència a altres centres i institucions i per conscienciar de la importància de les diferències culturals que podem trobar quan aprenem una llengua nova.